Monday, 8 April 2013

8 April 2013 RinduPadaMu


Assalam....Setelah sekian lama membiarkan blog ini kesunyian tanpa coretan...
Gadis kembali lagi...maafkan aku wahai blog...lama sudah tak dilewati...
Entah mengapa tetiba rasa rindu buat seseorang membuat gadis terpanggil untuk meluahkannya...
Andainya gadis dapat mengetahui perasaan yang bagaimanakah dia terhadap gadis......
Adakah neutral...annoying...excited or same feeling like what I have for him.....
This moment.....I AM REALLY MISS HIM.....so much....
Mengapa kerap kali gadis menyayangi seseorang yang tidak menyayangi diri ini....
Terlalu banyak tanda tanya yang berlegar difikiran tentang dirinya.....
Siapa dia sebenarnya.....bagaimana sejarahnya sebelum ini....
Mengapa dia tidak menerima perhubungan yang dihulurkan...adakah kerana gadis tidak secantik gadis2 lain yang ada disekelilingnya......Adakah dia telah serik dengan pengalaman pahit masa lampau......
Dapatkah gadis terus bertahan untuk meneruskan perasaan yang ada buat dia..........?
Atau patutkah gadis hanya mendiamkan diri...dan serahkan kepada takdir tanpa berbuat apa2.....kata orang jodoh tak datang bergolek tapi.......bukan senang nak cari......
Mr. Oren....apa yang patut aku buat untuk mendapat tempat dihatimu.....
Walaupun rasa ini telah diluahkan..tapi hati ini masih merinduinya...
Hati tak akan memahami kata-kata akal...ia akan tetap dengan katanya sendiri...

Ya Allah,
Bukakan lah pintu hatinya untuk aku...
Dekatkanlah hatinya dengan ku...
Berikanlah dia juga mempunyai rasa kasih sayang dan cinta terhadap diri ini...

Tetapi andainya dia bukan untuk ku...
Hilagkanlah dia dari ingatanku dan hatiku...
Berilah aku mempunyai redha dengan apa yang Engkau aturkan untuk ku...

Amin...
Aku masih menyayanginya sehingga ke saat ini...

 

Friday, 2 March 2012

Stress...

Salam...my blog...
Da lme sgt x update...
Xsmpt la....
Alhamdulillah..skrg da kje...
Ass. Eng jer...
Xthu ble dpt jdi Eng....

Skrg ade t'lalu byk kje...
Tiap2 hri blk lmbt...huhuhu...
Masalah2 ku adalah....APLNG..PTTEP...TAPIS...
Bile nak b'akhir...
Tiap2 hri ade jer masalah baru...HUH!!!
Nsb baik xde masalah dgn pakwe...
Ini lah kebaikkan xde pakwe...

Wednesday, 4 May 2011

Sangkut jer la..

As salam...
Gadis nak share telatah baby yang mak gadis jaga...
Namanya Ashraf Firdaus...
Bru 2 3 hari ibu n ayah die belikan 'walker'...

Bosanyer duk dalam benda alah nie (-_-)"

Bile la ada orang nak dukung aku nie (~.~)"

Tapi...ni la reaksi die tiap kali duk dlm 'walker' 2..
Macam xberminat jew...
Walaupun xde kije lgi...
Gadis xbosan duk umah...terhibur dengan telatah si cilik ni...

Wassalam ^^

Akulah penganggur terhormat :D

As salam...
Da 2 3 hari gadis xupdate blog ni...
Da berabuk pun..huhuhu
Ble da xkje a.k.a practical nie..
Jarang plak duk depan lappy...
2 yg payah nk up date...

Paractical da hbs...
2 3 job apllication yg gadis da hntr...
Da dpt feedback...
Sumenyer hampa...
Mungkin masih belum ade rezeki tuk gadis...
InsyaAllah...rezeki Allah ade di mana2..
Yg penting usaha...

Rutin harian skrg mcm base la...
Pagi2...
Hantar adk g skool...
Hantar adk g kje...
Kat umah jdi baby sitter...

Tengahari...
Jemput adk dri skool...
Tolong mak kt dapur...

Petang...
Jemput adk balik kije...

Malam..
Lepak2...tgk tv...
Xpun ajr adk wat homework...

Itu la kehidupan gadis sekarang...
Ble lagi nk tolong famly...
Sekarang la...mse xde kje lg ni...
Drpd buang mase mcm 2 jer..baik tolong mak ayah...
Dapat gak ganjaran tuk kt cne nnt..InsyaAllah

Wassalam ^^

Sunday, 1 May 2011

X d'terima

As salam...
Huhuhu....
SV xaccept my request...
Ermmm...xle wat pe la...duk umah je la....

Bermula la kisah gadis sbg seorng penganggur terhormat...
Xpe..InsyaAllah...
Rezeki Allah ad d'mana2...
Yang penting usaha...Jgn putus asa...

Wassalam ^^

Saturday, 30 April 2011

Lucky ;D

As salam...
Sukeee...
***********************************************************

Jason Mraz & Colbie Caillat - Lucky

************************************************************
Wassalam ^^

Selalu Ada...

As salam...
This song is special to my dear...
Thankx 4 da besday song :D

***************************************************************


(Aiman)
Dari dulu,
tanpa jemu hanya satu,
dalam rindu..

(Heliza)
Hari-hari kumenanti,
dengan erti mengasihi..

(Aiman)
henur waktu yang berliku,
masih mahu bersamamu..

(Heliza)
Memahami,mengenali,
tiada lagi menyendiri…

c/o(Aiman / Heliza)
Kau selalu ada, tika gelisah,
kau beri senyuman, bila kuresah,
kau janji setia, setiap kisah,
hingga berjauhan, tetap di wajah..

Dan..terindah

(Aiman)
Seringkali takkan pergi,
silih ganti,teman ini

(Heliza)
Mula temu,malu mahu..
musim lalu,kita pilu

(Aiman)
Percayai tak mungkiri..
demi suci tulus hati..

(Heliza)
Sinar bayu, menyisir sayu..
kepadamu,dariku..

ulang c/o
Terima apa saja bezanya semua kita..
kebenaran kejujuran…

ulang c/o(2x)
Kau selalu ada
selalu ada..woo..ada kita...


(Aiman feat Heliza)
***************************************************************
Thankx Dear


Wassalam ^^